اجاره ویلا در محدوده تله کابین و گردنه حیران

گیلان - آستارا

3 سال پیش

اجاره ویلا در محدوده تله کابین و گردنه حیران

جاده های زیادی در ایران و منطقه سرسبز شمال وجود دارند که از طبیعت زیبا و بکر برخوردارند. گردنه حیران در منتهی الیه غرب استان گیلان و در مرز بین گیلان و اردبیل یکی از این مناطق است. گردنه حیران با زیبایی های خیره کننده و هوای مه آلود به همراه پوشش گیاهی انبوه خود به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می شود. این جاده از نظر زیبایی از جاده چالوس و اسالم به خلخال کمتر نیست. همین هوای مطبوع و دلپذیر منطقه منجر به رونق اجاره ویلا و خانه های روستایی در فصول بهار و تابستان شده است. چشم اندازهای زیبای گردنه حیران، هوای اغلب مه آلود، درختان و پوشش گیاهی انبوه گردنه همه ساله افراد زیادی را به این منطقه می کشاند. گسترش ساخت و سازهای ویلا در این منطقه به دلیل آب و هوای عالی آن در سالهای اخیر رونق زیادی داشته است. برای اقامت می توانید خانه های روستایی را انتخاب کرده و یا با اجاره ویلا جنگلی آرامش را احساس کنید. در ادامه سفر به استان گیلان تصمیم گرفتیم از طریق گردنه حیران به سمت اردبیل حرکت کنیم و از زیبایی های این جاده حیرت انگیز دیدن کنیم.

طبیعت زیبای منطقه حیران

جاده زیبا و سرسبز گردنه حیران

گردنه حیران در انتهای غربی استان گیلان قرار دارد. شهر آستارا در گیلان آخرین شهر منتهی به گردنه حیران است. پس از آستارا و حدود ۳۰ کیلومتر رانندگی به روستای حیران می رسیم. گردنه حیران حدود ۳۵ کیلومتر طول دارد. اگر چه مسیر کوتاه است ولی زیبایی های منحصر بفرد جاده شما را مبهوت و حیران خود خواهد نمود. نکته جالب توجه این است که در گردنه حیران هتل پارلا وجود دارد که برخی افراد ترجیح می دهند با اقامت در آن حداکثر استفاده از هوای منطقه را داشته باشند. اجاره ویلا جنگلی در طول جاده و روستاهای حیران سفلی، حیران علیا و حیران وسطی و یا روستاهای مشند و کشفی در دسترس شما قرار دارد. گردنه حیران تنها ۱۵۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و هوای مه آلود آن به دلیل رطوبت زیاد دریای خزر است و نه ارتفاع بالای آن. از طرفی متوسط دمای گردنه در ماههای گرم سال ما بین ۱۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است. در ماههای اردیبهشت تا آبان ماه بازار اجاره ویلا در منطقه گردنه حیران داغ است.

جاده همواره مه آلود گردنه حیران

چگونه به گردنه حیران برویم

برای رفتن به گردنه حیران از تهران به سمت قزوین حرکت کردیم. پس از آن وارد جاده قزوین رشت شده و تا شهر رشت رانندگی کردیم. پس از صرف ناهار در یکی از رستورانهای رشت از طریق جاده رشت آستارا به سمت آستارا حرکت کردیم. با اجاره ویلا در تالش شب را در یکی از ویلاهایی که از قبل رزرو کرده بودیم گذراندیم. روز بعد به سمت آستارا حرکت نموده و پس از آستارا حدود ۳۰ کیلومتر رانندگی کردیم تا به روستای حیران رسیدیم. جاده پر پیچ و خم، هوای خنک، جنگلهای هیرکانی در یک سوی جاده و کوههای بلند سمت دیگر جاده در برابر ما خودنمایی می کردند. هوا مه آلود بوده و هر لحظه شدت آن بیشتر می شد. نکته جالب توجه اینکه گردنه حیران به نوعی مرز میان کشور ایران و آذربایجان است. شما می توانید از جاده خانه ها و روستاهای کشور آذربایجان را مشاهده کنید. در طول مسیر مغازه ها و فروشندگان محلی انواع سوغاتی های آستارا مانند آش دوغ، دوغ محلی، لبنیات و عسل کوهی را به فروش می رسانند. گردنه حیران ۳۵ کیلومتر است و پس از آن وارد شهر نمین شدیم. چون می خواستیم شب را در منطقه حیران سپری کنیم با اجاره ویلا خود را برای شبی خاطره انگیز آماده کردیم. فاصله اردبیل تا گردنه حیران حدود ۴۰ کیلومتر است.

اجاره ویلا در منطقه حیران

اجاره ویلا و اقامت در محدوده گردنه حیران

گردنه حیران زیبایی های طبیعی منحصر بفردی دارد. آب و هوای خنک، جنگل زیبای فندقلو در ارتفاع ۱۸۰۰ متری، مناظر زیبای جنگلهای هیرکانی کشور آذربایجان و هوای مه آلود منطقه منجر به استقبال افراد زیادی برای ساخت ویلا در این منطقه شده است. در روستاهای منطقه حیران ویلاهای متعددی مشاهده می شود که در ماههای گرم سال افراد زیادی در آن ساکن هستند. اگر می خواهید چند روزی را از هوای مطبوع منطقه بهره مند شوید با اجاره ویلا در گردنه حیران و نزدیک به مجموعه گردشگری تله کابین لحظات خوشی را پیش رو داشته باشید. تله کابین گردنه حیران با عبور از کوههای حیران به جنگل فندقلو در بالای آن متصل می شود. دیدن مناظر اطراف گردنه همه ما را به وجد آورده بود. حتی از درون تله کابین قلعه بابک در نزدیکی کلیبر از استان آذبایجان شرقی متعلق به دوران ساسانی نیز قابل مشاهده بود. تله کابین دارای کابین های معمولی و VIP بود که ما ترجیح دادیم از کابین های معمولی استفاده کنیم. کابین های ویژه دارای شیشه های دودی است که امکان دیدن مناظر زیبای گردنه حیران در آن وجود نداشت.

بهترین زمان سفر به گردنه حیران و دهکده گردشگری

بهترین زمان اجاره ویلا و سفر به گردنه حیران

برای سفر به گردنه حیران در هر موقع از سال باید تجهیزات کامل به همراه داشته باشید. حتی زنجیر چرخ و لباس گرم در تیر و مرداد برای سفر به گردنه حیران توصیه می شود. اگر چه ما در تیر ماه به گردنه حیران سفر کردیم ولی ماههای اردیبهشت تا آبان ماه بهترین زمان سفر به گردنه است. در سایر ماههای سال برف و یخبندان موجب لغزندگی و افزایش احتمال خطر رانندگی می شود لذا باید جانب احتیاط را رعایت کرد. بدین ترتیب ماههای تابستان جزو بهترین زمان اجاره ویلا در گردنه حیران است.

اجاره ویلا در نزدیکی گردنه حیران با ویلایار

سفر به گردنه حیران با تمام زیبایی ها و خاطرات آن با اجاره ویلا و اقامت در نزدیکی منطقه گردشگری تله کابین به پایان رسانید. پس از آن به سمت شهرستان نمین حرکت کردیم. جنگل فندقلو با انبوهی از درختان فندق در نزدیکی نمین خودنمایی می کرد. رزرو و اجاره ویلا در گیلان را از طریق سایت ویلایار انجام دادیم. محل اقامت کاملا تمیز و با امکانات کامل بوده و هنگام تحویل و تخلیه هیچ مشکلی وجود نداشت. اگر تصمیم به سفر به شهرهای شمالی دارید توصیه می شود با اجاره ویلا در شمال از طریق ویلایار خیال خود را بابت اقامت آسوده کنید. ویلایار علاوه بر گیلان امکان اجاره ویلا در خزرشهر و اجاره ویلا دریاکنار را برای مسافران فراهم می آورد. از اینرو با رزرو و اجاره ویلا استخردار، ویلا لوکس ساحلی و یا جنگلی اقامت خوشی را برای خود و همراهان رقم خواهید زد.