پارک جنگلی نور

مدیر سایت مدیر وبسایت

مازندران - نور

4 سال پیش

پارک جنگلی نور؛ آنجایی که قبل از مرگ حتما باید ببینید!

استان‌های شمال کشور به خوش آب و هوا بودن معروف هستند. در خطه شمال جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که می‌تواند زمان سفر، خاطرات لذت بخشی را برای شما به همراه آورد. پارک جنگلی نور یکی از جمله مکان‌های گردشگری جذابی است که متناسب برای افراد عاشق طبیعت گردی طراحی شده و می‌تواند آرامش را برای مدت زمانی برای آنها فراهم آورد.

در کنار دریا و کوهی که در این منطقه قرار دارد، جنگل‌های شمالی این خطه دارای مناظر و چشم انداز فوق العاده‌ای است که می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری برای مسافران تبدیل شود. جنگل سرسبز و بکر نور واقع در استان زیبای مازندران است که در هنگام بازدید طبیعت ناب و بکر آن می‌تواند تا ساعت‌های بسیاری شما را مجذوب خود کند. تنفس در این جنگل و آب و هوای لذت بخش آن تا چندین ساعت شما را از زندگی شهری دور می‌کند و ساعات لذت بخشی را برای شما به همراه می‌آورد.

اگر بخواهم در مورد این جنگل و زیبایی‌های آن صحبت کنم باید چندین ساعت و چندین روز در خصوص آن صحبت کنم که از حوصله این مطلب فراتر است. برای همین بهتر است اول یک توضیح کلی در مورد مسیر دسترسی این جنگل در اختیارتان قرار دهم و سپس در خصوص امکانات و بهترین فصول برای سفر به این بخش توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهم. جنگل نور واقع در مسیر نور به محمودآباد است، در میانه‌های این مسیر با تابلویی مواجه می‌شوید که می‌تواند شما را به این جنگل زیبا هدایت کند. در حال حاضر این پارک با نام پارک سعیدی شناخته می‌شود و دارای مساحتی معادل 3600 هکتار است. به عقیده بسیاری از کارشناسان این پارک را به عنوان بزرگترین پارک جنگلی در خاورمیانه می‌شناسند.

تاریخچه پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور برای اولین بار در سال 1351 و با همت آقای حسین سعیدی آشتیانی در شمال ایران ساخته شد. موقعیت این پارک به گونه‌ای است که نزدیک به شهرهایی همچون رستم رود، نور، آمل و محمود آباد است. در زمان ساخت این پارک از آنجایی که به رستم رود نزدیک بود نام رستم رود بر روی آن قرار گرفت، یک مدت هم نام نور بر روی آن قرار داشت تا اینکه در نهایت نام این جنگل به نام موسس آن یعنی آقای سعیدی تغییر نام پیدا کرد.

ورودی غربی این پارک جنگلی از سمت جاده اصلی نور به محمودآباد جدا می‌شود. سر در این پارک جنگلی از جنس سنگی بوده که پوششی چوبی دارد. از آنجایی که دسترسی این پارک به ساحل نور مناسب بوده به همین دلیل زمان سفر می‌توانید علاوه بر بازدید از این جنگل زیبا به ساحل زیبای نور هم سری بزنید.

آشنایی با امکانات پارک نور

برخی از افراد که با وسیله شخصی به مسافرت می‌روند و یا علاقه‌ای به پیاده روی در جاده‌های خاکی ندارند در هنگام سفر به دلیل خاکی بودن جاده از گردش در بسیاری از نقاط صرف نظر می‌کنند اما خوشبختانه یکی از امکانات مهم درون این جنگل آسفالت بودن آن است. آسفالت بودن جاده‌های موجود در این مسیر می‌تواند به شما این امکان را دهد که درون این جاده رانندگی کرده و از درختان سر به فلک کشیده موجود در این جنگل نهایت لذت را ببرید.

اگر علاقه‌مند به گذراندن ساعاتی در جنگل و به دور خانواده و دوستان خود هستید می‌توانید از آلاچیق‌های جذابی که درون این جنگل قرار دارد استفاده کرده و ساعاتی را به پیک نیک رفته و لحظات خوش و لذت بخشی را در این فضای دیدنی سپری کنید. مطمئنا قرارگیری در این فضا و صدای پیچش باد درون برگ‌های درختان و صدای پرندگان می‌تواند شما را تا ساعاتی به دور از دغدغه‌های زندگی روزمره نگه داشته و لحظات خوشی را برایتان فراهم آورد.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به عکاسی علاقه‌مندید مطمئنا عکسبرداری از فضای سرسبز این جنگل، جاده تماشایی، درختان زیبای کهنسال و غیره در این فضا می‌تواند به یکی از سوژه‌های جذاب برای عکسبرداری شما تبدیل شود. برای من همیشه عکسبرداری از مناطق مختلف و جذاب جزو زیبایی‌های سفر بوده، چون بعد از گذشت چندین سال با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مختلف خاطرات زیبای آن دوران در ذهن انسان تداعی می‌شود.

در کنار تمامی امکانات گفته شده می‌شود در حین سفر امکاناتی همچون اسب سواری را نیز تجربه کرد. اگر علاقه‌مند به تجربه اسب سواری در این جنگل زیبا هستید این تجربه ناب را از دست ندهید. در کنار این امکانات می‌توان وجود رستوران و قهوه خانه‌های موجود در این مسیر را نام برد که می‌تواند تجربه زیبایی را از سفر برای شما به همراه آورد.

در کدام یک از فصل‌ها می‌توان از جنگل نور بازدید به عمل آورد؟

اصولا اکثر مردم سفر به مناطق سرسبز را در فصول گرم بهار و تابستان انجام می‌دهند و این امر کاملا طبیعی است. فصل بهار فصل رویش گل و گیاهان است و هنگام سفر در این فصل می‌توان شکوفه‌های زیبایی را در اطراف این جنگل نظاره‌گر بود، اگر در اوایل بهار از این جنگل دیدن کنید به دلیل خنکای هوا می‌تواند تجربه‌ای مطلوب را برای شما به ارمغان آورد.

فصل تابستان بهترین فصل به جهت سفر به این جنگل سرسبز است، در این فصل تمامی مناطق اطراف این جنگل سرسبز بوده اما یکی از نکات منفی در هنگام سفر در تابستان به این جنگل وجود رطوبت بالا و شرجی بودن آب و هوای این جنگل بوده که ممکن است برای برخی از افراد این آب و هوا کمی آزاردهنده باشد.

سفر در فصل پاییز بسیار تماشایی بوده و می‌تواند تجربه‌ای بسیار ناب و خاص باشد، در این فصل برگ درختان به رنگ‌های زیبایی نمایان می‌شود و درختان لباسی هزار رنگ بر تن دارند. درختان زیبای موجود در این جنگل دارای جلوه زیبا و دیدنی در پاییز خواهند بود. در نهایت نیز بازدید از این جنگل در فصل زمستان که سفیدپوش از برف بوده و به دلیل سرما نسبت به فصول دیگر میزبان مهمانان کمتری است هم می‌تواند زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاصی را به نمایش گذارد که تجربه‌ای متفاوت را برای شما به همراه می‌آورد.

اگر شما هم مثل من عاشق سفر به شهرهای شمالی باشید به طور حتم دوست دارید در تمامی فصول از شهرهای جذاب آن دیدن کنید. برای فردی مثل من که در تمام فصول به این جنگل زیبا سفر کرده است می‌توانم بگویم که این جنگل زیبا در تمامی فصول جلوه و زیبایی مخصوص به خود را دارد که می‌تواند تجربه‌ای زیبا را برای شما به همراه داشته باشد. اگر پس از تمامی تفاسیر گفته شده علاقه‌مند به گردش در این جنگل زیبا شدید حتما در یکی از فصول مورد نظر خود از آن بازدید به عمل آورید.

ارسال نظرات(0 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(0 نظر)

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر