دیدار از باغ وحش کوچک بابلسر با حیوانات وحشی و اهلی

جواد آقاجانی جواد آقاجانی

مازندران - بابلسر

5 سال پیش

برای دیدار از جاذبه های گردشگری شمال، نیاز نیست که حتما به دیدار مکان های سبز و جنگل رفت. در آخرین سفری که به شمال کشور داشتیم، من تصمیم گرفتم سنت شکنی کنم و کمی هم برای دیدار جاذبه های گردشگری وقت بگذارم که کمتر به آن ها توجه می شود. خب مسلم است که با اجاره ویلا دریا کنار، بسیاری از جاذبه های گردشگری کنارمان بود. مثلا حضور در کنار ساحلی زیبا، بهره مندی از سی سایدی انرژی بخش و حتی فضای سبزی که صبح ها حال مان را بهتر می کرد. 


در اولین شبی که در سی ساید در حال لذت بردن از هیجان و شور و اشتیاق مردم بودیم، با خانمی هم صحبت شدم که صحبت از باغ وحش بابلسر داشت! برایم جالب بود که چرا تا کنون به فکر دیدار باغ وحش نبوده ام بنابراین با مشورت هایی که با خانواده داشتیم، تصمیم بر آن شد که روز بعد به بابلسر برویم و از باغ وحش بابلسر نیز دیدن کنیم. 

روز موعود رسید و صبح گاه بعد از میل کردن صبحانه، صبح زود از شهرک دریا کنار به سمت بابلسر حرکت کردیم. از مزیت های اجاره ویلا در دریا کنار این است که به شهرهای مهمی نظیر بابلسر فاصله نزدیکی دارید و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید. 

آدرسی که برای دیدار از باغ وحش بابلسر پیدا کرده بودیم را با جستجو و پرسان پرسان، طی کردیم و نهایتا به خیابان دریا رسیدیم و کمی مسیر را طی کردیم تا به باغ وحش رسیدیم. 

اگر هنگام رفتن به سمت باغ وحش بابلسر، آدرس را فراموش کردید، می توانید به سادگی با پرسش از مکان مرکز سرطان‌شناسی شهرستان بابلسر  به این باغ وحش بروید چرا که باغ وحش مورد نظر در مجاورت و نزدیکی این مرکز بیماری شناسی واقع شده است. 

وقتی که قصد ورود به این باغ وحش داشتیم حس می کردیم که راه را اشتباه امده ایم چرا که همیشه در نظر من، باغ وحش ها بزرگ و پر هیبت اند. 
خلاصه این که، وارد این باغ وحش شدیم تا بتوانیم برای اولین بار، حیوانات وحشی جنگلی را از نزدیک ببینیم.

اول از هر چیز بگویم که این محیط، محیطی بسیار کوچک است که در آن چند حیوان خاص که برای مردم جذابیت دارد نگهداری می شود. 
شیر، گرگ، شتر، خرس، و مواردی نظیر این ها، حیواناتی است که نام این باغ وحش را بر سر زبان ها انداخته اند. اما وجود پرندگانی که حضور در کنار آن ها آرامش محض بود، کم و کاستی های این باغ وحش را از ذهن می برد. 

برای شروع، و برای این که کودک کوچولیمان دچار ترس نشود، تصمیم گرفتیم دیدار از باغ وحش را ابتدا از سبد پرندگان شروع کنیم. 
برای آغاز این دیدار جالب، از قفس طوطی ها اقدام کردیم. وقتی که در کنار بخش نگهداری طوطی ها می رسیم، در واقع به یاد فیلم های راز بقایی می افتیم که از جنگل های حاره ای گزارش پخش می کند! آیا دیده

ای که روی درختان عجیب و غریب در جنگل های گرم حاره ای پرندگان و طوطیان زیبایی قرار گرفته اند که رنگ بندی بال ها و اندام شان هوش را از سر آدم می برد؟ 

دقیقا طوطی هایی که در این باغ وحش بودند، یاد آور آن طوطی های جذابی بودند که بارها در تلویزیون دیده ایم. حضور در کنار آن ها و متانت شان، حس خوبی به روح آدم می دهند. 

اگر دوست دارید که یک دیدار صمیمانه تر با طوطی ها داشته باشید و علاقه دارید که به حیوانات رسیدگی کنید می توانید به راحتی با خرید پسته آن ها را مهمان سخاوت خود کنید. 

در ادامه دیدار از طوطی ها به سمت سبد های مربوط به لک لک های پا بلند جذاب رفتیم! هیبت این لک لک ها مثال زدنی است. عشوه و ناز آن ها هنگام راه رفتن واقعا جذاب است! تصور کنید پرنده ای را که به آرامی پایش را بلند می کند و با یک رقص جالب بر زمین می گذارد. 

البته در دیدار از لک لک ها برایم این نکته خیلی جالب بود که چطور مدت زمان زیادی را می توانند روی یک پا بایستند! اگر با یکی از این لک لک ها در این باره وارد  مسابقه شوید مطمئن باشید که می بازید. 
اما دیدنی ترین بخش طاووس بود! طاووسی که همه ما آن را ملکه باغ وحش ها می دانیم. زیبا و دوست داشتنی! مدت ها چشممان را به آن دوختیم تا توانستیم لحظه باز کردن بالشان را ببینیم.

به قول مسئولین باغ وحش بابلسر ما واقعا خوش شانس بودیم که این صحنه را تجربه کردیم! البته این دیدار به یک سفر آموزشی نیز تبدیل شد! چرا که در هنگام دیدار از طاووس متصدی باغ وحش یک مسابقه مطرح کرد و خواست که به پاسخ دهندگان و آن هایی که پاسخ درست می دهند، تخفیف بلیط بدهد! جالب است که سوال این بود که آیا این طاووس زیبا با این همه بال، نر است یا ماده! چون زیبایی از آن جنس ماده است همه ما بلند گفتیم ماده! اما هیچ کدام برنده مسابقه نشدیم چرا که این طاووس جذاب، در واقع یک طاووس نر است! آیا تا کنون این حقیقت را می دانستید؟

البته تمام پرندگان این باغ وحش به لک لک و طاووس و طوطی محدود نمی شوند. قفس های متعددی وجود دارد که در آن پرندگان زیبایی قرار گرفته اند که برخی در محوطه شان به دلیل نوع زندگی آب قرار داده شده و برخی هم به زمین خاکی مرطوب بسنده شده است. 

در ادامه دیدار از قفس جوجه تیغی نیز هم لذت داشت و هم ترس! اما برای این که دچار ضر و زیان نشیم و مورد هدف و اصابت جوجه تیغی قرار نگیریم سریع مکان را به سمت دیگر قفس ها ترک کردیم. 
اما دیدار از شیر هایی که گاهی نعره های بچه گانه ای می زدند، یا خرس هایی که همیشه هیبت شان را دوست دارم و حتی گرگ هایی که درندگی از چشم و رویشان می بارید همه لذت خاص خود را داشتند. 

البته حیوان های بی آزار تری مثل، شتر ها، قرقاوول ها، و حتی کانگورو نیز از جذابیت خاصی برخوردارند که حضور در کنار آن ها و دیدن آن ها از نزدیک حس و حال خوبی به آدم می دهد. 

هر چند این باغ وحش در آدرس : بابلسر - بلوار ساحلی - جنب بیمارستان سرطان شناسی - باغ وحش قرار گرفته و انتظار می رود که به استانداردهای بین المللی نزدیک تر شود، اما فرصت خوبی برای مان پیش آورد تا برخی از حیوانات را از نزدیک ببینیم. 

برای دیدار کافی از این مجموعه حود 3 ساعت زمان نیاز دارید تا از حیوانات دیدن کنید و لذت ببرید و البته گاهی هم بترسید! مثلا من از صدای نعره شیر نر پیر خیلی ترسیدم. 
البته از مزیت های این باغ وحش که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود، این است که بلط ورودی گران ندارد و می توانید به راحتی وارد شده و از محوطه لذت ببرید. 

 

ارسال نظرات(0 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(0 نظر)

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر