سفر به طبیعت بی‌نظیر آبشار تیرکن

مازندران - بابل

3 سال پیش

سفر به طبیعت بی‌نظیر آبشار تیرکن

استان مازندران از آن دسته از استان‌های شمال ایران است که با داشتن آب و هوایی معتدل، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، طرفداران زیادی را برای سفر و اجاره ویلا به این منطقه جذب کرده است. در این مطلب همراه من باشید تا شما را بیشتر با یکی از جاذبه‌های دیدنی مازندران، آبشار تیرکن، آشنا کنم.

آبشار تیرکن

آبشار تیرکن در دل جنگل‌های انبوه و زیبای درازکلا واقع شده است که زیبایی مناظر آن زبان زده خاص و عام می‌باشد. در روستای تیرکن 7 آبشار وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای طبیعت منحصر به فردی است. که بلندترین آن‌ها آبشار تیرکن با ارتفاع 9 متر می‌باشد.

مسیر رفتن به آبشار تیرکن

برای رفتن به آبشار جذاب تیرکن صبح یک روز بهاری تهران را به مقصد شهرستان بابل ترک کردیم. بهترین مسیر برای دسترسی به آنجا جاده هراز می‌باشد. با ادامه دادن مسیر در رسیدن به دوراهی شهرستان بابل و قائم‌شهر، در مسیر جاده به سمت چپ شهرستان بابل رفتیم. ما باید 20 کیلومتر از بابل به طرف بابلکنار به راه خود ادامه می‌دادیم، تا از آنجا با گذر از روستای درازکلا در نهایت به روستای تیرکن می‌رسیدیم. چرا که قبل از سفر به کمک نقشه و اطلاعاتی که کسب کرده بودیم این آبشار در محدوده‌ی روستای تیرکن واقع شده است. برای دسترسی به آبشار از روستا، با پارک کردن ماشین بعد از حدود تقریبا 1 ساعت تا چند دقیقه پیاده‌روی، زمانی که تقریبا 1000 متر از روستا فاصله گرفتیم، کم کم اولین آبشار کوچک را مشاهده کردیم. مناظر اطراف آبشار دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا و بی‌نظیر بود که ذهن و روح هر فردی مجذوب خود می‌کرد.

زیبایی آبشار تیرکن

بهترین فصل مناسب برای سفر به آبشار هفتگانه

برای بازدید از آبشارهای فوق‌العاده و اجاره ویلا در شمال می‌توانید در تمام فصل‌های سال سفر کنید. در فصل بهار و تابستان با پر آبی آبشار تیرکن و هوای دل‌پذیر آن روبرو خواهید شد. فصل پاییز و زمستان، آبشار تیرکن را در میان انبوهی از درختان و درختچه‌های رنگارنگ و البته سفید پوش شدن آن‌ها نظاره‌گر خواهید بود. شنا کردن و آبتنی یکی از تفریحات رایج در برخی از آبشارهای شمال کشور است که لذت سفر را برای هر شخصی دو چندان می‌کند. اگر در سفر خود نتوانستید از این تفریح بهره‌مند شوید با اجاره ویلا استخردار با داشتن اقامتی ویژه، یک استخر اختصاصی برای خود فراهم کنید.

زیبایی خیره‌کننده و سرسبز اطراف آبشار تیرکن

اطراف آبشار تیرکن بر اثر وجود انواع گونه‌های گیاهی و درختان تنومند، سرسبز و خرم است. که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای برای تفریح و اوقات فراغت گردشگران فراهم کرده است. دیدن گونه‌های مختلف درختی مانند: توسکا، انجیلی، کهلو، ممرز و... روح و جسم ما را در آن فضای دل‌نشین آرام می‌کرد. توصیه‌های من به شما برای سفر به آبشار تیرکن به همراه داشتن کفش مناسب پیاده‌روی، تجهیزات لازم کوهنوردی که ممکن است در این سفر لازم باشد، جعبه کمک‌های اولیه، آب و مواد غذایی کافی، لباس مناسب و یا ضد آب می‌باشد تا سفری امن و لذت‌بخش داشته باشید. برای داشتن سفری خاطره‌نگیز توصیه می‌کنم با اجاره ویلا در دریاکنار و اجاره ویلا خزرشهر اقامتی با تمام امکانات رفاهی را تجربه کنید.

اجاره ویلا در آبشار تیرکن

تفریحات سرگرم‌کننده در آبشار تیرکن

این منطقه گردشگری محیط مناسبی برای تفریح مهیج آبتنی، استراحت و حتی قدم زدن در میان انواع پوشش گیاهی می‌باشد. در قسمت پایین آبشارهای اولیه که بین مسیر با آن مواجه شدیم، دارای حوضچه‌های کوچکی می‌باشد که ما ساعاتی را در آرامش و با صدای دل‌نشین جریان آب سپری کردیم. به دلیل گرم بودن هوا تنی به آب زدیم و تمام لحظه‌های خود را به شادی و هیجان گذراندیم. اما به خاطر داشته باشید این حوضچه‌ها در آبشار اصلی تیرکن عمق بیشتری دارد و بهتر است از آبشارهای کوچک برای این تفریح استفاده کنید. برخی افراد با اجاره ویلا استخردار در شمال اقامتی خاص را برای خود و خانواده رقم می‌زنند تا علاوه بر اقامت بتوانند از شنای خصوصی در هر ساعتی از روز لذت ببرند. هر چقدر از زیبایی و خاص بودن این منطقه‌ی بکر گفته باشم کم است. حتما در فضای اطراف آبشار عکس‌های زیبایی به یادگار داشته باشید تا لذت سفر را برای خود به یاد ماندنی‌تر کنید. هم‌چنین با گشت و گذار در شهر و اجاره ویلا در بابلسر، فرصت خوبی دارید تا از جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر لذت ببرید.

شرایط اجاره ویلا و اقامت در آبشار تیرکن

اگر که قصد دارید در روستا و یا شهرهای اطراف آبشار تیرکن اقامتی چند روزه برای خود رزرو کنید، پیشنهاد من به شما اجاره ویلا می‌باشد؛ تا با داشتن اقامتی خوش بتوانید از دیگر مناطق گردشگری شهرستان بابل بهره‌مند شوید. مسافران و گردشگرانی که مقصد سفر آن‌ها به شمال کشور است و اقامت خصوصی برای خود ندارند، اجاره ویلا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای اقامت باشد. علاوه بر آن با اجاره ویلا در خزرشهر و اجاره ویلا دریاکنار شانس برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی آن منطقه را خواهید داشت.