لذت سفری هیجان‌انگیز به هفت آبشار بابل

مازندران - بابل

3 سال پیش

لذت سفری هیجان‌انگیز به هفت آبشار بابل

آبشارها یکی از جاذبه‌های طبیعت هستند و تماشای منظره‌های مسحورکننده و گوش دادن به صداهای قابل توجه آن‌ها می‌تواند فرار کاملی از استرس و البته گرما باشد! آبشارهای بی شماری در شمال ایران با آب و هوایی دل‌پذیر وجود دارند که همگی به شیوه منحصر به فرد خود شگفت‌انگیز هستند. هفت آبشار بابل یکی از همین‌آبشارها با منظره‌ای زیبا می‌باشد که ما در این مقاله قصد داریم تا از تجربیات سفر خود به این آبشار مطالب جالبی در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی هفت آبشار بابل

این آبشار در استان مازندران در شهرستان بابل واقع شده است و می‌تواند هنگام سفر به شمال در برنامه سفر شما قرار بگیرد. همان‌طور که از نام این آبشار مشخص است، از هفت آبشار بزرگ و کوچک  تشکیل شده است، زمانی که به آنجا رسیدیم، خود را در بهشتی میان منطقه سرسبز و خرم دیدیم.

مسیر رسیدن به هفت آبشار بابل

این بار کوله‌بارمان را برای رفتن به منطقه‌ای بسیار شگفت‌انگیز بستیم. صبح زود تهران را به مقصد شهرستان بابل برای دیدن هفت آبشار ترک کردیم. بعد از رسیدن به استان مازندران مسیر بابل را در پیش گرفتیم. مسیر تا رسیدن به هفت آبشار آنقدر سرسبز و بسیار زیبا است که چشم‌های ما را مسحور خود کرد. بعد از رسیدن به بابلکنار مسیر را به سمت روستای درازکلا که در بین راه بعد از گذشتن از پلیس راه به مسیر خود ادامه دادیم. البته برای رسیدن به آبشارهای این منطقه باید تا رسیدن به آنجا حدود بیست دقیقه پیاده‌روی و جنگل‌نوردی کنید. البته آدرس دقیقی از این منطقه برای شما خواهم گفت تا سفری خاطره‌انگیز را به هفت آبشار بابل داشته باشید.

استان مازندران، شهرستان بابل، شهر بابلکنار، روستای درازکلا

هفت آبشار بابل

تماشای مناظر زیبای اطراف هفت آبشار بابل

مناظر زیبای اطراف با وجود سرسبزی بی‌‌نظیر و دلربای جنگل این منطقه را بسیار فوق‌العاده کرده بود. این منطقه گردشگری از هفت آبشار بسیار زیبا در ارتفاع‌های مختلف تشکیل شده است که هر کدام شگفتی خاصی به جنگل داده بود. تنوع گیاهی در این منطقه‌ی گردشگری بسیار بالا است. همان‌طور که به مسیر خود در جنگل ادامه می‌دادیم؛ درختان و گونه‌های گیاهی نظیر: ممرز، توسکا، افرا، کراد و... نظر ما را به خود جلب می‌کرد. ما با پیاده‌روی تا رسیدن به هر کدام از این آبشارهای کوچک و بزرگ از طبیعت بی‌همتا و آرامش خالص آنجا لذت بردیم. اجاره ویلا در دریاکنار از مواردی است که برای داشتن اقامتی خوش می‌توانید آن را در نظر داشته باشید تا با اجاره ویلا دریاکنار سفری خاره‌انگیز به این شهرک ساحلی داشته باشید.

اجاره ویلا و اقامتی خوش در هفت آبشار بابل

هفت آبشار مکانی محبوب برای چادر زدن و کمپ در بین دوستداران طبیعت می‌باشد، بنابراین می‌توان اقامتی خوش و بسیار خاطره‌انگیز را در دل طبیعت تجربه کنید. دارید تا شب را در دامان طبیعت بگذرانید حتما تجهیزات لازم مثل: لباس مناسب و گرم، آب آشامیدنی و غذای کافی به همراه داشته باشید تا لذت سفری  ماندگار را تجربه کنید. اجاره ویلا در اطراف شهرهای روستای درازکلا نیز پیشنهاد مناسبی برای داشتن اقامت می‌باشد. اجاره ویلا استخردار در شمال از دیگر موارد داشتن اقامتی متفاوت می‌باشد که گزینه‌ی ایده‌آلی برای داشتن ویلای خصوصی است.

اجاره ویلا در هفت آبشار بابل

جاذبه‌های بی‌نظیر اطراف هفت آبشار بابل

بهتر است قبل سفر به استان مازندران و برخورداری از جاذبه‌های بی‌نظیر آن اقدام به اجاره ویلا در شمال نمایید. تا در سفر خود به هفت آبشار بابل از طبیعت و جاذبه‌های اطراف آن دیدن کنید. حتما سری به جاذبه‌های اطراف آن مانند: امامزاده درازکلا، برج تاریخی لاجیم، آبشار تیرکن، زیبایی جنگل لفور و دریاچه شورمست بروید و خاطرات دل‌نشینی را برای خود رقم بزنید.

تفریحات هفت آبشار بابل

حوضچه‌های کوچکی که از تجمع آب‌های سرازیر شده از آبشار در سطح پایین آن تشکیل شده بود علاوه بر ایجاد منظره‌ای زیبا، گزینه‌ی عالی برای آبتنی و آب بازی به شمار می‌رفت. هم‌چنین ما در این جنگل تفریحات مهیج و مختلفی مانند: قدم زدن، جنگل‌نوردی، بازدید از هفت آبشار زلال و خروشان بهره‌مند شدیم. عکاسی از مناظر بکر این منطقه را هرگز فراموش نکنید. طبیعتی فوق‌العاده زیبا که می‌توانید عکس‌های بسیار جذاب به یادگار داشته باشید. در نظر داشته باشید اگر امکان شنا در هفت آبشار بابل را ندارید، با اجاره ویلا استخردار می‌توانید در طول سفر برای خود اقامت و شنای اختصاصی داشته باشید.

چه فصلی به هفت آبشار بابل سفر کنیم؟

فصل‌های گرم سال می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سفر و  لذت بردن از طبیعت آبشار باشد. علاوه بر آن در فصل‌های بهار و تابستان با محیطی سرسبز و خرم مواجه خواهید بود که لذت سفر به هفت آبشار بابل را برای شما دو چندان می‌کند. قبل از در سفر خود به سمت هفت آبشار بابل به راحتی می‌توانید از اجاره ویلا در خزرشهر بهره‌مند شوید تا با اقامتی چند روزه از خدمات رفاهی و تفریحی شهرک توریستی خزرشهر استفاده کنید. هم‌چنین داشتن اقامت در یکی از شهرهای خوش آب و هوای شمال می‌تواند سفر را برای شما به یاد ماندنی‌تر کند. اجاره ویلا در بابلسر یکی از اقامت‌های دل‌پذیر در سفر شما به هفت آبشار بابل خواهد بود.