پارک جنگلی ماسوله

گیلان - فومن

3 سال پیش

پارک جنگلی ماسوله

یکی دیگر از دیدنی های استان گیلان شهر کوهستانی و زیبای ماسوله است. شهر ماسوله با معماری سنتی و خاص خانه های خود در دل صخره ها و آب و هوای کوهستانی و خنک جلوه ای خاص در میان شهرهای استان گیلان و ایران دارد. اما این شهر زیبا علاوه بر ساختار شهری خود دارای یک پارک جنگلی منحصر بفرد است. پارک جنگلی ماسوله با بیش از ۲۴۰۰ هکتار وسعت و دارا بودن انواع گونه های گیاهی و جانوری یک منبع غنی گیاهی و جانوری بشمار می آید. هوای ماسوله کوهستانی و خنک بوده و از رطوبت بالای استان گیلان در اینجا خبری نیست. لذا تصمیم گرفتیم با اجاره ویلا در ماسوله نهایت استفاده را از آب و هوای خوب منطقه داشته باشیم. با اجاره ویلا جنگلی در مجاورت پارک جنگلی ماسوله هوای بی نظیر و طبیعت زیبای جنگل در برابر ما خودنمایی می کرد. لحظات طلوع و غروب خورشید از پشت کوههای ماسوله واقعا دیدنی و رویایی است. توصیه می شود با اجاره ویلا در گیلان در شهر ماسوله از این همه زیبایی بی نصیب نمانید.

طبیعت زیبای پارک جنگلی ماسوله

بازدید از پارک جنگلی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله در دل کوههای ماسوله واقع شده و توسط کوههای ماسال، خلخال و زنجان احاطه شده است. پارک از شرق به جلگه شهرستان فومنات و جنوب پارک به شهر طارم ختم می شود. پارک در واقع از ارتفاعات رشته کوههای البرز شروع و به مناطق جلگه ای و دشتهای فومن منتهی می شود. در سفری که به شهر ماسوله داشتیم تصمیم گرفتیم از پارک جنگلی ماسوله نیز دیدن کنیم. از آنجائیکه با اجاره ویلا شب گذشته را در ماسوله گذرانده بودیم، پس از صرف صبحانه به طرف پارک راه افتادیم. انواع درختان راش، توسکا، فندق و ممرز در کنار درختچه های متعدد و گیاهان دارویی مختلف در پارک دیده می شوند. در داخل پارک امکانات مختلفی مانند آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، آلاچیق، باربیکیو، پارکینگ خودرو، مغازه و پاسگاه در جهت رفاه حال مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. ارتفاع پارک در پائین ترین نقطه از سطح دریا ۸۰۰ متر بوده و مرتفع ترین نقطه آن به ارتفاع ۱۸۰۰ متر می رسد. انواع حیوانات و گونه های جانوری در پارک زندگی می کنند بطوریکه در پارک می توان انواع گله های آهو و بز کوهی را مشاهده نمود. شهر تاریخی ماسوله در حاشیه ماسوله رود بسیار زیبا و دیدنی است. اگر می خواهید تمام دیدنی های ماسوله را بازدید کنید، با اجاره ویلا در ماسوله می توانید فرصت کافی برای اینکار را بدست آورید.

پوشش گیاهی غنی و متنوع پارک جنگلی ماسوله

چگونه به پارک جنگلی ماسوله برویم؟

برای رفتن به پارک جنگلی ماسوله از تهران به سمت رشت حرکت کردیم. پس از رسیدن به رشت به سمت فومن به راه افتادیم. جاده زیبای رشت فومن بسیار زیبا و دیدنی است. درختان بر افراشته و ردیف در دو سوی جاده همانند یک دالان سبز در برابر شما خودنمایی می کنند. فاصله رشت تا فومن حدود ۳۰ کیلومتر است. از فومن تا ماسوله باید حدود ۳۵ کیلومتر رانندگی کنید تا به شهر تاریخی و زیبای ماسوله برسید. پارک جنگلی ماسوله در حاشیه ماسوله رود قرار دارد. شهر ماسوله دارای دو قسمت تاریخی و جدید است. بافت خاص خانه های ماسوله در دامنه کوه و ساختار پلکانی آنها از پائین به بالا همه ساله گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به سوی این شهر می کشاند. در بازدید از پارک جنگلی ماسوله تماشای شهر را نیز فراموش نکنید. در کوچه ها و دالان های آن قدم زده و شکوه معماری آنرا نظاره گر شوید. در شهر ماسوله هتل و مسافرخانه موجود است ولی ما ترجیح دادیم با اجاره ویلا اقامت خوشی را به همراه خانواده در کنار هم داشته باشیم.

ویلایار بزرگترین مرکز اجاره ویلا در شمال

اجاره ویلا در شهر زیبای ماسوله

شهر توریستی و تاریخی ماسوله همواره پذیرای گردشگران زیادی است. هتل و مسافرخانه های این شهر معمولا مملو از مسافر بوده و ظرفیت آنها تکمیل است. از طرفی آرامشی که با اجاره ویلا خصوصی به شما دست می دهد را در هتل و مسافرخانه پیدا نخواهید کرد. شهر ماسوله دارای چشمه های طبیعی متعددی در داخل شهر است. از طرفی دو درخت چنار قدیمی در شهر دیده می شود که جزو آثار باستانی ثبت شده اند. در بازدید از شهر ماسوله این دو درخت چنار را نیز مشاهده کردیم. عظمت و بزرگی درختان چنار نشان از عمر چند صد ساله آنها داشت. در حین بازدید از ماسوله به دو آبشار بنام ماسوله و خیربو رسیدیم که آبی خنک از آنها سرازیر می شد. پس از گشت و گذار در شهر ماسوله از مغازه فروشندگان صنایع دستی سوغاتی خریداری کردیم. در این مغازه ها انواع لباس های محلی، عروسک های دست دوز، تفنگ سرپر، داس و چکش، کفش های قدیمی و انواع خوراکی ها و غذاهای محلی گیلان به فروش می رسید. پس از دیدن این همه زیبایی در شهر تاریخی ماسوله از اینکه با اجاره ویلا زمان بیشتری برای بازدید شهر و پارک جنگلی داشتیم خوشحال بودیم.

شهر تاریخی و زیبای ماسوله

سفری ماندگار با اقامت و اجاره ویلا در ماسوله

سفر به ماسوله سفری ماندگار و خاطره انگیز بود. هوای کوهستانی و خنک، مناظر زیبای کوهستان و پارک، خانه های قدیمی با معماری خاص ماسوله، مردم خونگرم و غذاهای خوشمزه محلی خاطره انگیز بودند. از همه مهمتر با اجاره ویلا در محلی دنج و آرام، اقامت خوبی را تجربه کردیم. پنجره های اتاق به کوه و مناظر زیبای پارک باز می شد. از طرفی هنگام طلوع و غروب خورشید پرتوهای طلایی خورشید از پشت کوه بسیار رویایی بنظر می رسید.

ویلایار مرکز اجاره ویلا در گیلان

اقامت ما در ماسوله و بازدید از پارک جنگلی ماسوله با تخلیه و تحویل ویلا اتمام رسید. اجاره ویلا را از طریق سایت ویلایار انجام دادیم. ویلایار مرکز اجاره ویلا در شمال و استانهای گیلان و مازندران است. اگر به هر یک از شهرهای استان گیلان سفر می کنید می توانید با اجاره ویلا استخردار و لوکس در شهرهای مختلف استان اقامت خوشی را تجربه کنید. از طرفی مسافرانی که تصمیم به مسافرت به مازندران دارند می توانند با اجاره ویلا در خزرشهر و یا اجاره ویلا دریاکنار تعطیلات رویایی و بیاد ماندنی را در مازندران داشته باشند. سایت ویلایار بزرگترین و معتبرترین مرکز اجاره ویلا شمال مجموعه ای از بهترین و متنوع ترین ویلاهای شمال را در دسترس شما قرار می دهد. تنها کافی است که با مراجعه به وب سایت ویلای مورد نظر خود را انتخاب نموده و آنرا رزرو کنید.