چشمه باداب سورت

مدیر سایت مدیر وبسایت

مازندران - ساری

3 سال پیش

چشمه باداب سورت

این چشمه آب نمک در ارتفاعات منطقه سورت در ۵ کیلومتری قلعه سر و شرق روستای اروست (۱۲۰ کیلومتری جنوب ساری به سمنان) واقع شده است. این چشمه مشتمل بر دو چشمه با آبهای کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه است و دارای منظره ی بدیعی از پلکان های آب ریز با رنگ نارنجی می باشد. چشمه سورت به آب چشمه شور نیز معروف است که دارای آبی بسیار شور و استخر آبی بزرگ و کوچک است که عمدتا در تابستان برای آبتنی استفاده می شود. موقعیت قرار گیری چشمه سورت در طولانی ترین جاده جنگلی کشور که از ساری تا تلمادره را شامل می شود یکی دیگر از ویژگی های این منطقه است. تالاب الندان، دریاچه چورت، قله و قلعه شاهدژ منطقه حیات وحش سمسکنده کیاسر به عنوان یکی از مناطق ملی حفاظت شده از جاذبه های اطراف آن می باشد که برای کسانی که طالب طبیعت گردی هستند جالب خواهد بود.

در سفرنامهٔ کلنل برسفرد لوات چنین ذکر شده است:
در یک دره در کنار دست یکی از این رودخانه‌ها قریه کله‌سر (قلعه‌سر) یا کله‌هزار قرار دارد و قریب هشتاد خانه و پانصد نفر تعداد جمعیت دارد. اطراف ده هر قطعه زمین مناسبی را برای زراعت به وجود آورده است. از این دره که عبور کردیم به قریه سورت رسیدیم چشمه‌های آب گوگردی که قبلا ذکر شد در حوالی این قریه قرار دارد. در این کوه‌ها درخت‌های سروکوهی زیاد دارد. در سمت شمال راه در کمرکوهی قریه است موسوم به بدله (بادله کوه) که قریب هفتصد نفر تعداد جمعیت وجود دارد.

برای اقامت در شهر ساری می توانید از سایت ویلایار برای اجاره ویلا  اقدام کنید همچنین می توانید در یکی از شهرک های خوب و زیبای نزدیک ساری ویلا اجاره کنید.

ارسال نظرات(0 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(0 نظر)

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر