خاطره اولین تجربه حضور در تله کابین رامسر

جواد آقاجانی جواد آقاجانی

مازندران - رامسر

5 سال پیش

گاهی اوقات برای این که بخواهید یک سفر خوب را برنامه ریزی کنید، چیزی جز جاذبه های گردشگری منطقه مورد نظر، نمی تواند شما را به شهر مورد نظر برساند! 

رامسر، زیباترین شهر در میان شهرهای شمالی می‌باشد؛ که انتخاب اول گردشگری ایران است. جادوی صحنه‌های طبیعی، مناظر جذاب و هم‌چنین وجود تله‌کابین هیجان‌انگیز این شهر آن را به محبوب‌ترین مقصدها تبدیل کرده است.
اگر بگویم اولین باری که قصد سفر به رامسر داشتیم، چه چیزی موجب انگیزه بیش از حد ما شد، شاید باور نکنید اما تله کابین رامسر چیزی نبود که بتوانم برایش صبر کنم! بله لذت دیدن تمام جاذبه های آرامش بخش از بالا چیزی است که روحم را پرواز می داد. 
ممکن است با خودتان بگویید از میان 8 تله کابین ایران، چرا برای دیدن و تجربه تله کابین رامسر هیجان داشته ام؟
مکان های مختلفی وجود دارد که با تله کابین سعی دارند تا
جاذبه های گردشگری را در مشت خود بگیرید و از فضایی عبور کنید که به طور طبیعی کار هیچ کس نیست.شهر رامسر نیز یکی از شهرهای پرطرفدار کشور ایران است که با وجود تله‌کابین و جاذبه‌های طبیعی دیگر، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. 
حتی اگر با هواپیما به رامسر سفر کنید، و در اثنای فرود هواپیما از مسافتی مشخص پایین پایتان را ببینید اما حس تجربه تله کابین، چیز دیگری است. 
تله کابین، هیجان انگیز است و در فضایی باز، تو را بین زمین و آسمان قرار می دهد. زمینی که مملو از جنگل های وهم انگیز و دریای آرامش بخش است و این دو در عین تضاد با هم تلاقی کرده اند تا طپش قلبت را افزایش دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره‌ی مجموعه‌ی تفریحی رامسر، تله کابین رامسر و اجاره ویلای مناسب برای اقامت این شهر توریستی در اختیارتان قرار دهیم.

و اما تجربه تله کابین رامسر و سفر ما به عروس شهرهای ایران یعنی رامسر!

خوشبختانه، پیش از سفر اقدام به اجاره ویلا کردیم، و از بابت محل سکونت مان در رامسر آرامش خیال داشتیم. کار اجاره ویلا در رامسر را توسط ویلایار انجام دادیم و راهی سفر شدیم. 
ویلایی که اجاره کرده بودیم تا محل تله کابین رامسر فاصله چندانی نداشت! تصور کنید که برای رسیدن به محل تله کابین تنها باید 5 کیلومتر از جاده رامسر به سمت غرب حرکت کنید. یعنی وقتی که از رامسر به قصد چابکسر بیرون می زنید تنها 10 دقیقه وقت لازم است تا به محل برسید. 

تله کابین رامسر در کجاست؟

اگر بخواهم دقیق تر به شما در باره آدرس تله کابین رامسر، اطلاعات بدهم باید بگویم که، برای تجربه این جاذبه گردشگری رامسر کافی است که به محل مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر  بروید. 

در هنگام سفر به شهر رامسر از مناظر زیبای طبیعی آن لذت می‌بریم و سرانجام به منطقه‌ی تفریحی و گردشگری زیبای آن (تله‌کابین) می‌رسیم. برای رسیدن به این محل، همانطور که گفته شد مسیر رامسر به چابکسر را تنها 10 دقیقه رانندگی کنید! پس از 5 کیلومتر می توانید بیلبورد های مربوط به شهرک و این جاذبه هیجان انگیز را مشاهده کنید. 

ابتدا و انتهای تله کابین رامسر کجاست؟

اگر شما هم تعریف بلندی تله‌کابین رامسر را شنیده‌اید و در پی سفر به این شهر هستید، حتما برنامه‌ی خود را تنظیم کنید و راهی این منطقه‌ی توریستی شوید.خب قبل از این که بخواهید با این جاذبه گردشگری همراه شوید ممکن است از اطرافیان سوالاتی بپرسید مثلا:

  1. فاصله این تله کابین چقدر است؟
  2. ارتقاع تله کابین رامسر چقدر است؟
  3. نقاط ابتدایی و انتهایی تله کابین رامسر به چه چیزهایی محدود می شود؟

همه این سوال ها از هیجان شما نشات می گیرد اما پاسخ هیجان شما را بیشتر می کند.

فاصله این تله کابین چقدر است؟

از شگفتی‌های این منطقه می‌توان به فاصله مختصر ارتفاع سبز درختان و آبی دریا اشاره کرد. وقتی که سوار بر تله کابین می شوید تنها حدود 12 دقیقه، می توانید مسیر مشخص شده را با سرعت معلوم طی کنید. 12 دقیقه هیجانی که تقریبا برای تان یا خیلی زود می گذرد یا خیلی دیر! به هر حال به خیالتان اصلا 12 دقیقه نگذشته است. 

ارتقاع تله کابین رامسر چقدر است؟

هر چند در بدو سوار شدن به تله کابین ارتفاعی تا زمین ندارید اما بعد از این که تله کابین حرکت کرد و به مسیر مشخص اوج گرفت، شما در فاصله 750 متری از زمین قرار می گیرید و می توانید لذت معلق بودن را بچشید. این جاذبه‌ی تفریحی این امکان را به شما می‌دهد تا از مناظر طبیعی و زیبای این شهر لذت ببرید. 

نقاط ابتدایی و انتهایی تله کابین رامسر به چه چیزهایی محدود می شود؟

این منطقه توریستی دارای سه بخش اصلی به ترتیب: قسمت ساحلی، قسمت کوهپایه و بام می‌باشد. قسمت انتهایی آن، بام، جاذبه‌های گوناگونی را متناسب با سلیقه‌ی افراد در هر گروه سنی به خود اختصاص داده است که در ادامه مقاله به آن اشاره کردیم. چیزی که موجب شده تله کابین اوج بگیرد، ارتفاع است. اما باید بدانید که ابتدا از سمت ساحل سوار بر تله کابین می شوید  و در نهایت تا ارتفاعات ایلمیلی پیش می روید. لذت بخش ترین بخش از تله کابین سواری آن جاست که کم کم اوج می گیرید  و خود را در میان جنگل می یابید! شما به راحتی می‌توانید با استفاده از دوربین عکاسی حرفه‌ای و یا حتی دوربین ساده، عکس‌های حرفه‌ای و به یادماندنی از منظره‌های بکر بگیرید.

البته در ابتدای حضور و امادگی برای استفاده از تله کابین رامسر، کمی ترس در شما وجود دارد اما هیجان توریست ها در کنار 40 کابینی که روزانه تا 4 هزار توریست را جابجا می کند، می تواند به شما قوت دل دهد تا با خیال راحت مثل همه افرادی که در لیست انتظار هستند و صف طولانی را تحمل می کنند، از این هیجان بزرگ استقبال کنید.علاوه بر این در ارتفاعات آن دارای پیست کارتینگ، سافاری، محوطه‌های تفریحی و پذیرایی، کلبه‌های رویایی و... می‌باشد؛ که لحظات شادی را برای شما گردشگران به وجود آورده است. دست عزیزان خود را بگیرید و برای این تجربه لذت بخش، آماده شوید. 

 

چگونگی تهیه بلیط و هزینه تله‌کابین رامسر 

برای اقدام به تهیه بلیط شما می‌توانید از بخش مرکزی تله‌کابین، بلیط را خریداری نمایید و از تجربه‌ی عالی دیدن دریا و کوهستان سرسبز لذت ببرید.البته هزینه ای که برای این تله کابین در نظر گرفته شده به صورت فردی و به مبلغ 30 هزار تومان است که البته شاید تا زمان سفر شما این مبلغ زیاد تر نیز شده باشد. اما خیالتان راحت باشد که ارزشش را دارد.

شما در طول همراهی 12 دقیقه ای خود با این تله کابین، تا 2 کیلومتر به راحتی طی می کنید اما از دیدن مناظر زیر پای خود لذت می برید. آیا می توانید باور کنید که در ارتفاق 700 متری هستید و می توانید درخت و جنگل، دریا و جاده ها و هیاهوی مردم و توریست ها را از بالا مشاهده کنید؟ 

البته وقتی که به کوه می رسید، تنها نمی مانید. این همان قسمت بام تله‌کابین می‌باشد. در این بخش از تفریح گاه هم امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در نظر گرفته شده که می توانید از آن ها بهر ه مند شوید. 
تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید تنظیم زمان برای حضور در این محل و بهره مندی از تله کابین و جاذبه های تفریحی توریستی شهرک است.اگر این مکان تفریحی شلوغ نباشد به راحتی می‌توانید در یک روز کامل به مناطق گردشگری و دیدنی آن سر بزنید

  1. ساعت کار تله کابین: ساعت 9:30 تا 17 
  2. وقت استراحت تله کابین: 12:30 تا 15

 

امکانات تفریحی و اجاره ویلا بام تله‌کابین رامسر

شهر سبز، نام دیگر شهر رامسر است که این مجتمع توریستی و رفاهی بخشی از آن را به خود اختصاص داده است؛ که از امکانات تفریحی بسیار جذابی برخوردار است. شما می توانید در فاصله ای که تله کابین در استراحت است، با بهره مندی از رستوران ها، ناهار میل کنید و در استراحت گاه ها استراحت کنید یا این که از امکانات دیگری که در این محل واقع شده بهره مند شوید. 
توصیه می کنم که اگر بیماری قلبی ندارید و هیجان را خیلی دوست داید از سافاری جنگل نیز استقبال کنید و لذت معلق شدن بین درختان را بچشید. بدین ترتیب می توانید در امنیت کامل با لباس ها مجهز، حسابی اندروفین آزاد کنید. علاوه بر این‌ها وجود شهربازی در این منطقه و وسایل متنوع و هیجان‌انگیز، می‌توانید اوقات خوشی برای فرزندان دلبندتان ایجاد کنید. بعد از این که از سافاری به سلامت خارج شدید، اگر هنوز انرژی دارید، می توانید از پارک جنگلی هزار پله نیز استفاده کنید و روی پل های معلق چوبی رد شوید و کارهایی کنید که در شهرهای هر چند لوکسی که زندگی می کنید عمرا نمی توانید نمونه آن را پیدا کنید. 
اگر هنوز وقت اضافه دارید می توانید از چرخ و فلک که نوستالژیک ترین ابزار بازی ما است نیز استفاده کنید اما تجربه سینمای 6 بعدی که بزرگترین سینمای این منطقه است نیز می تواند اوقات خوشی را برایتان ثبت کند.این جاذبه طبیعی تاثیر به سزایی در رشد این مجموعه و برای ایجاد تسهیلات رفاهی برای گردشگران، همانند: مراکز خرید، کافی‌شاپ‌ها، پارک‌های تفریحی، مجوطه‌های شهر بازی و... دارد.

برای این که بتوانید از تمام امکانات این محل، در 5 کیلومتری رامسر بهره ببرید شاید لازم باشد چند روز را برنامه ریزی کنید اما برای این موضوع به ساعات کاری نیز توجه خاص داشته باشید و برای حضور در پارک جنگلی هزار پله حداقل یک روز برنامه ریزی کنید.

هم‌چنین می‌توانید با اجاره ویلا و کلبه‌های جنگلی ساعات آرامش‌بخش در هوای پاک کوهستان را در این محیط بی‌نظیر تجربه کنید.اگر می خواهید مناظر رویایی تله‌کابین رامسر که مسیر آن از دریای خزر تا جنگل‌های سرسبز گرفته شده است را ببینید، پیشنهاد ما به شما این است که به وب سایت ویلایار مراجعه کرده و جهت اجاره ویلا در شمال و اجاره ویلا در مازندران خود به صورت آنلاین رزرو کنید و سفری شگفت انگیز به این شهر داشته باشید.


اگر شما نیز انرژی تجربه تله کابین رامسر را پیدا کردید خاطره خود را در بخش نظرات برایم بنویسید.
برای این که بتوانید از تمام امکانات این محل، در 5 کیلومتری رامسر بهره ببرید شاید لازم باشد چند روز را برنامه ریزی کنید اما برای این موضوع به ساعات کاری نیز توجه خاص داشته باشید و برای حضور در پارک جنگلی هزار پله حداقل یک روز برنامه ریزی کنید. 
اگر شما نیز انرژی تجربه تله کابین رامسر را پیدا کردید خاطره خود را در بخش نظرات برایم بنویسید.

ارسال نظرات(1 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(1 نظر)

30 بهمن 1398 - ساعت: 18:32

با سلام خدمت نويسنده محترم. از شما بابت تجربه خوب سفرتان و توصيف بسيار زيبايتان متشكرم. واقعا حس خيلي خوبي را منتقل كرديد. من و خانواده ام تازه از رامسر برگشتيم و از تله كابين هم ديدن كرديم. واقعا زيبا و هيجان انگيز بود.<br /> موفق باشيد

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر