جاده جنگلی سیاهکل؛ مسیری که در آن زمان بی ‌معنی می ‌شود

مدیر سایت مدیر وبسایت

گیلان - سیاهکل

2 روز پیش

جاده جنگلی سیاهکل؛ مسیری که در آن زمان بی ‌معنی می ‌شود

تصویر هوایی از جاده جنگلی سیاهکل

جلوه‌‌ های فوق ‌العاده در طبیعت نواحی شمالی ایران به گونه ‌ای است که هر نقطه از آن می ‌تواند به تنهایی به عنوان یک جاذبه گردشگری به شمار رود و خاطرات فوق ‌العاده ‌ای را برای گردشگران از سراسر جهان به ارمغان آورد.

یکی از قطب‌ های این زیبایی ‌ها را می ‌توان استان گیلان دانست که جای جای آن را طبیعت بکر و دست نخورده انبوه پوشانده است و مخمل سبزی بر روی دشت‌ های آن پهن شده است. یکی از این زیبایی‌ هایی که بسیار خیره کننده است و شما در آن گذر زمان را متوجه نمی ‌شوید، جاده جنگلی سیاهکل است.

این جاده می ‌تواند آن قدر شما را محو در زیبایی ‌های خود کند که حتی رسیدن به مقصد از یادتان برود. همچنین مناظر این مسیر بسیار جذاب است و این جذابیت به مقداری است که شما را به توقف و لذت بردن از منظره مجاب می ‌کند.

علاوه بر این، جاذبه ‌های توریستی دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که با تماشای آن ‌ها، وسوسه می ‌شوید رسیدن به مقصد را به تأخیر بیندازید و زمان بیشتری را به گشت و گذار در این جاده اختصاص دهید. در واقع سفر به این منطقه را می ‌توان کنار گذاشتن کلیشه‌ های سفر به شمال معرفی کرد و تجربه ‌های جدیدی را در آن کسب نمود.

آنچه که در این مطلب خواهید خواند:

معرفی جاده جنگلی سیاهکل

مسیر دسترسی به جاده جنگلی سیاهکل

جاذبه‌ های گردشگری در مسیر جاده جنگلی سیاهکل

بهترین زمان سفر به جاده جنگلی سیاهکل

نکاتی که لازم است قبل از سفر به جاده جنگلی سیاهکل بدانیم

معرفی جاده جنگلی سیاهکل

سرسبزی ‌های جاده جنگلی سیاهکل

یکی از  مناطق در استان گیلان با نام سیاهکل شناخته شده است که جنگل ‌های انبوه و بکری را در قلب خود جای داده است. این جنگل‌ ها به عنوان یکی از شناخته شده ‌ترین جاذبه ‌های توریستی و جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می ‌رود که هر ساله نیز گردشگران و علاقه ‌مندان به طبیعت ‌گردی را به خود جذب می ‌کند. این مسیر جنگلی می ‌تواند برای آن‌ ها خاطرات فوق ‌العاده ‌ای خلق کند و با خاطرات جذاب و متفاوت، کوله بارشان را پر و آن ‌ها را راهی کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید این جنگل همان جایی است قطعه معروف زرد ملیجه در سفر استاد ابو الحسن صفا به این منطقه و با الهام گرفتن از آوازهای نوعی از گنجشک به نام سینه زرد به تحریر درآمده است. این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است و از این جهت، یکی از بهترین مناطق گیلان به شمار می ‌رود.

در مسیری که از سیاهکل و از طریق جاده جنگلی به سمت دیلمان حرکت می ‌کنید، کم کم ارتفاع شما از سطح دریا افزایش می ‌یابد. دلیل این موضوع این است که منطقه نام برده شده در بلندی واقع شده است و در واقع شما در شروع این مسیر و حرکت در آن، از کوهپایه، وارد ارتفاعات و جاده کوهستانی خواهید شد.

بدیهی است که در چنین شرایطی، درجه هوا رفته رفته کاهش خواهد یافت و شما خنکای هوا را بیش از پیش حس خواهید کرد که به خصوص در تابستان این موضوع ملموس ‌تر خواهد بود. هوای این منطقه در فصل پاییز هم به صورت مه گرفته و اغلب بارانی خواهد بود که از جذابیت ‌های خاص خود برخوردار است.

پوشش گیاهی جاده جنگلی سیاهکل به گونه ‌ای است که شما می ‌توانید در آن درختان راش، توسکا، ممرز، خرمندی و غیره را به وفور مشاهده کنید. این درختان فضای جنگل را به زیبایی تمام تشکیل داده ‌اند و با وجود آن ‌ها می ‌توانید تجربه جدید و فوق ‌العاده ‌ای را از جنگل ‌نوردی کسب کنید.

در این جنگل شما شاهد جدال نور آفتاب با شاخ و برگ در هم تنیده درختان خواهید بود که در میان آن ‌ها، آوای پرندگان جنگلی طنین ‌انداز شده است. سرسبزی درختان در کنار پرتوهای نور آفتاب که از میان سرسبزی درختان گریخته ‌اند، چشمان شما را نوازش خواهد کرد و لمس برگ ‌های درختان به شما اکسیژن خالص هدیه خواهد داد. سفر به این منطقه و اجاره سوئیت در شمال، می ‌تواند تجربه بی ‌نظیری از گشت و گذار در خطه شمال را به شما هدیه دهد.

مسیر دسترسی به جاده جنگلی سیاهکل

پیچ و خم جاده جنگلی سیاهکل

یکی از زیباترین مناطق گیلان یک جاده جنگلی است که خود به تنهایی به عنوان مقصدی فوق ‌العاده زیبا و بکر برای گردشگران به شمار می ‌رود. این جاده که شهرستان سیاهکل را به دیلمان متصل کرده است، با نام جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان شناخته شده است.

این جاده دارای طولی به اندازه 45 کیلومتر است که آغاز آن را می ‌توان میدان بسیج سیاهکل دانست. طی کردن دلبری‌ های طبیعت در این مسیر پر پیچ و خم در حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید که این مقدار تنها برای رانندگی این مسیر است.

اما مطمئناً شما در این مسیر آنقدر محو تماشا و زیبایی ‌های جنگل خواهید شد که چند بار برای لحظاتی توقف خواهید داشت تا از زیبایی ‌های مسیر لذت بیشتری ببرید. چرا که در این جاده شما فرصت این را خواهید داشت که جاذبه ‌های توریستی متعددی را به تماشا بنشینید.

در صورتی که قصد دارید شهر تهران را به عنوان مبدأ سفر خود انتخاب نمایید، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که فاصله تهران تا جاده جنکلی سیاهکل 322 کیلومتر خواهد بود که طی کردن آن در حدود 4 ساعت به طول خواهد انجامید. به این منظور باید به سمت جاده‌ ای حرکت کنید که قزوین را به رشت می ‌رساند.

قبل از اینکه به رشت برسید، مسیرتان را به سمت سراوان تغییر دهید. همچنین در صورتی که می ‌خواهید از شهر رشت به سمت جاده جنگلی سیاهکل حرکت کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها 45 دقیقه زمان لازم دارید تا خود را به این مسیر برسانید.

لازم به ذکر است که نزدیک ترین شهر به این جاده لاهیجان است که در فاصله 25 کیلومتری آن قرار گرفته است. از این جهت شما می‌ توانید با اجاره سوییت در شمال و در شهر لاهیجان، در طی یک سفر یک روزه این جاده را مورد بازدید قرار دهید و بعد برای استراحت به اقامتگاه خود باز گردید.

جاذبه ‌های گردشگری در مسیر جاده جنگلی سیاهکل

سرسبزی ‌های زیبا و خیره کننده جاده جنگلی سیاهکل

در مسیر جنگلی سیاهکل به دیلمان علاوه بر زیبایی و جذابیت جنگل ‌های بکر این مسیر، جاذبه‌ های طبیعی دیگری نیز وجود دارند که به عنوان جاهای دیدنی شناخته شده ‌اند. هر یکی از این جاذبه ‌های در فواصل متفاوتی از یکدیگر و در بخش ‌های مختلفی از جاده واقع شده‌ اند. از زیباترین این جاذبه ‌ها می ‌توان به آبشار لونک اشاره کرد که در 20 کیلومتری جاده نام برده شده واقع شده است و ارتفاع آن نیز به 6 متر رسیده است و امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران فراهم شده است.

پناهگاه سنگی گیلارکش نیز از دیگر جاذبه ‌های این جاده به شمار می ‌رود که در ارتفاع 1780 متری قرار گرفته است. به منظور بازدید از این جاذبه ‌ها می ‌توانید با سفر به استان گیلان و اجاره ویلا جنگلی گیلان، در این استان اقامت کنید و بخش ‌های مختلف توریستی آن را مورد بازدید قرار  دهید.

بهترین زمان سفر به جاده جنگلی سیاهکل

شما در هر فصل از سال که قصد داشته باشید به جاده جنگلی سیاهکل سفر کنید، مطمئن باشید که این جاده با زیبایی ‌های خاص خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد و در هر فصل، از جذابیت منحصر به فرد برخوردار خواهد بود. اما در صورتی که می ‌خواهید در زمانی بروید که یک سفر تمام عیار را تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که زمان سفر خود را در نیمه ابتدایی سال انتخاب کنید.

حتی در این مدت زمان نیز اردیبهشت ماه می ‌تواند یک زمان کاملاً ایده ‌آل برای سفر باشد. چرا که در این ماه از سال، می ‌توانید در آب و هوایی بی ‌نظیر در این جاده تنفس کنید و پهن شدن دامن سبز مادر طبیعت بر جنگل ‌های این منطقه را به تماشا بنشینید. البته به منظور اقامت بهتر و لذت بردن بیشتر از سفر، توصیه می ‌کنیم از ویلا اجاره ای گیلان استفاده کنید.

نکاتی که لازم است قبل از سفر به جاده جنگلی سیاهکل بدانیم

جاده جنگلی سیاهکل در هوای مه ‌آلود

بدیهی است که جنگل ‌ها و در حالت کلی طبیعت، به عنوان سرمایه‌ های ملی به شمار می‌ روند و محافظت از آن برای تمام علاقه ‌مندان به طبیعت و گردشگران به عنوان یک وظیفه به شمار می ‌رود. از این جهت لازم است در سفر به جاده جنگلی سیاهکل نیز این نکته را در نظر داشته باشید و به طبیعت با روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن، ریختن زباله و مواردی از این قبیل آسیب نزنید.

همچنین بهتر است نکات ایمنی را نیز مورد توجه قرار دهید و در صورتی که قصد دارید در فصل پاییز و یا زمستان به این منطقه سفر کنید، حتماً لوازمی همچون زنجیر چرخ را به همراه داشته باشید. چرا که در این فصل بارندگی افزایش و شدت خواهد یافت و جاده لغزنده خواهد بود. اگر هم قصد پیاده روی در جنگل دارید، لباس و کفش مناسب برای این کار انتخاب کنید.

پرسش ‌های متداول

قیمت اجاره ویلا در گیلان در شهرهای نزدیک به جاده جنگلی سیاهکل در چه محدوده ‌ای قرار دارد؟

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، می‌ توانید به سایت ‌هایی همچون سایت ویلایار مراجعه کنید که اجاره کردن ویلا در گیلان، از طریق آن ‌ها امکان ‌پذیر است. سپس با انتخاب شهرهای مورد نظر، قیمت‌ های اجاره ویلا را مورد بررسی قرار دهید.

در جاده جنگلی سیاهکل چه تفریحاتی می ‌توانیم داشته باشیم؟

شما در این منطقه فرصتی می ‌یابید که با طبیعت بیشتر انس بگیرید و از طراوت و زیبایی های بکر آن استفاده کنید.

ارسال نظرات(0 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(0 نظر)

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر