تلاقی جنگل و دریا در روستای گردشگری کرفون بابلسر

جواد آقاجانی جواد آقاجانی

مازندران - بابلسر

5 سال پیش

 بابلسر، شهری ساحلی در استان مازندران با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، روستاهای بکر، زیبایی خاص مناظر به یکی از مقاصد گردشگری در شمال ایران تبدیل شده است. بنابراین بهترین گزینه برای تفریح و گردش در فصل‌های گرم سال می‌باشد. این منطقه بسیار سرسبز و دل‌پذیر، با طبیعت بکر و در کنار مناظر زیبا و خارق‌العاده‌اش، همه گردشگران سراسر جهان را مجذوب خود کرده است. در این مقاله با یکی از جاذبه‌های دیدنی بابلسر، روستای کرفون، همراه شما هستیم تا مطالب مفید و جالبی از جاذبه‌های طبیعی روستای گردشگری کرفون بابلسر و نیز چگونگی اجاره ویلا در مازندران، در اختیارتان قرار دهیم.

سفر به منطقه گردشگری کرفون بابلسر

وقتی به شمال سفر می کنید، چیزی که برای تان به وفور رخ می دهد، گذراندن اوقات فراغت در کنار جاذبه های گردشگری طبیعی است. مثلا گاهی کنار دریا پرسه می زنی و یا گاهی در کوه و دشت و جنگل، نفس تازه می کنی. اما کمتر می توان در کنار دریا نمایی جذاب از جنگل را داشت.

البته با اجاره ویلا خزرشهر می توانید از منطقه ای بهره مند شوید که ترکیبی از دریا و جنگل را در خود دارد، اما برای ما که با اجاره ویلا در دریا کنار برای مدتی محدود، ساکن مازندران بودیم امکان داشت که جاهای بیشتری را با این اوصاف تجربه کنیم.

برای این منظور، تصمیم گرفتیم که به دنبال چنین مکانی باشیم. با بررسی های لازم متوجه شدیم که جایی به نام کرفون وجود دارد که به شما حس تازگی و نفس های کاملا تمیز می دهد!

جاذبه گردشکری کرفون کجاست؟

کرفون در حقیقت یک مکان گردشگری شمال است که در ۵ کیلومتری شهرستان بهنمیر،حدود 13 کیلومتر از بابلسر فاصله دارد. برای دیدار از جاذبه گردشگری کرفون، کافی است که از جاده بابلسر به سمت جاده ساحلی ساری، حدود 13 کیلومتر رانندگی کنید.

کرفون محلی است که زیبایی آن چنان زبانزد است،  از مناطق بکر با منظره‌ای باشکوه و منحصر به فرد از بابلسر می‌باشد؛ که در سال 87 تصمیم گرفته شد آن را به صورت یک مرکز گردشگری رسمی ثبت نمایند.

از طرفی، دریایی که در این مکان در دسترس توریست ها است مکانی است که امنیت آن به شما اجازه می دهد به راحتی در کنار آن از فضای زیبا لذت ببرید. سکوت و زیبایی خارق‌العاده ساحل دریا تجربه‌ای دلپذیر را برای گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند به همراه دارد. ساحل کرفون ماسه ای است، و به شما اجازه می دهد، یک دریای کاملا کلاسیک بدور از تجمل و دستکاری بشر را تجربه کنید.

بهنمیر مکانی گردشگری است که به واسطه اتصال میرود و کرفون، فضایی ایجاد کرده که تلاقی دریا و جنگل در آن مسافران و توریست های زیادی را به سمت خود می کشد.

حضور ما در این مکان جذاب، چنان طولانی شد که متوجه گذشت زمان نبودیم. تصمیم گرفتیم برای ناهار، خوراک دریایی ماهی به روش مردم مازندران تست کنیم. از این رو، به توصیه افرادی که در این محل بومی بودند از شرکت تعاونی پره کرفون ماهی های سالم و خوشمزه و مشهور دریای خزر را  با قیمت مناسب خریداری کردیم. می‌توان گفت که از ویژگی برتر این منطقه، همکاری با تعاونی پره کرفون است؛ که در ساحل واقع شده تا ماهی‌های تازهای نظیر: اوزون برون، خاویار، ماهی سفید و...  را از دریای خزر صید کرده و در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

از جمله افرادی که بیش از همه در این منطقه برای دیدار از دریا و قدم زدن در طبیعت حضور داشتند، دانشجویانی بودند که در نزدیکی های این محل در حال درس خواندن هستند. مثلا با وجود دانشگاه آزاد واحد جویبار، که در 5 کیلومتری کرفون قرار دارد، معمولا دانشجو ها به دنبال مکانی جذاب برای زندگی هستند که برای این موضوع کرفون را انتخاب می کنند چرا که طبیعت و دریای آن حس تازگی و نشاط به آن ها می دهد.

جمعیت روستای کرفون

از جالب ترین چیزها در مورد کرفون این نکته که در این محل، حدود 122 خانوار زندگی می کنند که منطقه ای کاملا خلوت به شمار می آید. طبق سرشماری سال 95، شمار اعضای این روستا به ۵۲۲ می رسد.

وقتی که وارد کرفون می شوید، با تابلوی بزرگی که حاوی خوش آمد گویی به کرفون است روبرو می شوید و مطمئن می شوید که مسیر را درست آمده اید. آرامش این منطقه از ابتدای آن با روح و جان تان حس می شود. 

این منطقه توریستی با غروب زیبای خورشید معروف شده است. ترکیب غروب با امواج طوفانی دریای خزر تصویری دیدنی را برای شما ایجاد کرده؛ تا ساعاتی را به دور از دغدغه و شلوغی به تماشای آن بنشینید.

تفریحات منطقه‌ی گردشگری کرفون

امروزه شهر توریستی کرفون با داشتن جاذبه‌های دیدنی و طبیعی، آب و هوایی دل‌پذیر بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این داشتن تفریحات عالی در این منطقه گردشگری باعث جذب بیشتر مسافران به این روستای باصفا شده است. از نمونه تفریحات می‌توان به قایق‌سواری، پیاده‌روی روی ماسه‌های نرم، اسکی روی آب و... اشاره کرد. هم‌چنین اگر در نیمه‌ی اول سال به این منطقه سفر می‌کنید، حتما لباس شنا به همراه داشته باشید؛ چرا که آب‌تنی از بهترین تفریحات آبی منطقه‌ی گردشگری کرفون می‌باشد.

از ویژگی‌های روستای کرفون

وقتی که در حال پرسه زدن در این روستا هستید، گاهی اگر سر بچرخانید به جای دیدار از دریای آبی! با دریای زرد رنگی مواجه می شوید که در حقیقت کشتزارهای کلزا هستند.

وجود مراتع بزرگ، در کنار درختان سر سبز و رو به دریا، همه موجب شده که حضورتان در این منطقه کاملا به یاد ماندنی باشد.

از جمله ویژگی های دیگر این مکان این است که می توانید با خودرو تا ابتدای ساحل در بعضی از قسمت ها رانندگی کنید و نگران خاک و گل مرطوب این بخش نباشید.

اما توصیه می کنیم زمان سفر خو را طوری برنامه ریزی کنید که برای طلوع یا غروب، از دریای زیبای خزر، در کرفون بهره مند باشید چرا که لذت هنرنمایی خورشید با امواج دریا بسیار دیدنی و به خاطر سپردنی است.

اجاره ویلا در منطقه توریستی کرفون

روستای کرفون واقع در شهرستان بابلسر با وجود موقعیت مکانی عالی، آب و هوایی بی‌نظیر، انواع پوشش گیاهی و در نزدیکی دریای خزر، در تمامی فصل‌های سال گردشگران بسیاری را پذیرش می‌کند. اگر موفق به اجاره ویلا در شمال نشده‌اید، می‌توانید از سایت ویلایار موقعیت مناسب منطقه‌ای ویلا یا سوئیت مورد نظر خود را تهیه نمایید تا سفر خوب و خوشی را در کنار خانواده تجربه کنید.

اما چند نکته ایمنی:

 برای این که بتوانید از اتفاقات احتمالی نظیر بارش یا تغییر آب و هوا در امان باشید، برای بارش باران و یا برودت هوا در اوقات خاص سال، لباس های مناسب به همراه داشته باشید.

در نظر داشته باشید در تعطیلات تابستان این منطقه مملوء از مسافران می‌شود. اگر مدت اقامت طولانی در این سفر دارید، از قبل برای ماندن در این روستا اقدام به اجاره‌ی سوئیت یا ویلا‌هایی در اطراف آن نمایید.

همچنین  وسایل خوراکی و بهداشتی به میزان کافی به همراه خود به کرفون بیاورید.

مزیت برتر منطقه‌ی گردشگری کرفون

شهرداری بخش بهنمیر، راه‌های مناسبی برای دسترسی آسان به این منطقه‌ی ساحلی احداث کرده است، که همه ساله مورد استقبال مسافران و گردشگران است که از سراسر نقاط کشور به این منطقه‌ی منحصر به فرد سفر می‌کنند. از مزیت های این منطقه گردشگری، مسیر سر راست آن از طریق   بابلسر و جاده بهنمیر  است. اما اگر شما بخواهید از جاده های دیگر، به سمت این محل گردشگری بیایید دو مسیر مشهور دیگر نیز وجود دارد که به صورت زیر است:

دیدار از کرفون از طریق جاده هراز: آمل ـ بابل ـ بابلسر ـ بهنمیر ـ کرفون.

دیدار از کرفون از سمت فیروزکوه: فیروزکوه ـ شیرگاه ـ قائم شهر ـ جویبار ـ کرفون.

سفر به منطقه گردشگری کرفون بابلسر

وقتی به شمال سفر می کنید، چیزی که برای تان به وفور رخ می دهد، گذراندن اوقات فراغت در کنار جاذبه های گردشگری طبیعی است. مثلا گاهی کنار دریا پرسه می زنی و یا گاهی در کوه و دشت و جنگل، نفس تازه می کنی.

اما کمتر می توان در کنار دریا نمایی جذاب از جنگل را داشت.

البته با اجاره ویلا خزرشهر می توانید از منطقه ای بهره مند شوید که ترکیبی از دریا و جنگل را در خود دارد، اما برای ما که با اجاره ویلا در دریا کنار برای مدتی محدود، ساکن مازندران بودیم امکان داشت که جاهای بیشتری را با این اوصاف تجربه کنیم.

برای این منظور، تصمیم گرفتیم که به دنبال چنین مکانی باشیم. با بررسی های لازم متوجه شدیم که جایی به نام کرفون وجود دارد که به شما حس تازگی و نفس های کاملا تمیز می دهد!

کلام آخر

امروزه روستای کرفون در حال رشد روز افزون و آینده‌ای روشن می‌باشد؛ چرا که بسیاری از افراد دیگر شهرها برای اینکه زندگی آرامش‌بخش و به دور از شلوغی شهر داشته باشند این روستای زیبا را برای سکونت انتخاب می‌کنند.

اگر در مورد سفر به کرفون و دیدار از این جاذبه گردشگری زیبا و یا حتی از اجاره ویلا در محدوده‌ی روستای کرفون خاطره‌ای دارید یا نکته‌ای است که دوست دارید با ما در میان بگذارید، در بخش نظرات برای من در این باره بنویس و من را در حس خوبت شریک کن.

 

 


  

ارسال نظرات(1 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(1 نظر)

28 خرداد 1398 - ساعت: 05:54

سلام و ممنون از مطالبت. در شمال و شلوغی های معمولش،اینجا منطقه ای آرام با مردمی مهربان بود

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر