بلوار ساحلی بندر انزلی

مدیر سایت مدیر وبسایت

گیلان - انزلی

3 سال پیش

بازدید از بلوار ساحلی بندر انزلی

زمان بازدید از شهرهای مختلف اولین مکانی که جهت گردش به آن فکر می‌کنید کدام قسمت است؟ آیا شما جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه مند به گردش در بخش‌های گردشگری شهر انتخابی هستند و یا بازدید از آثار تاریخی را ترجیح می‌دهید؟ از نظر من زمان مسافرت باید تعادل را بین این دو بخش برقرار کرد یعنی تا جایی که می‌توانید و زمان دارید باید از تمامی قسمت‌های شهر انتخابی خود بازدید کرده و نهایت لذت را ببرید. زمان سفرم از شهر زیبای شمالی بندرانزلی واقع در استان گیلان از این بندر زیبا بازدید داشتم که تجربه سفر خودم را با شما در میان می‌گذارم.

اگر علاقه مند به تماشای منظره ساحل هستید و دوست دارید با قایق از دریا دیدن کنید و در کنار این ساحل و در زیر سایه‌های درخت به استراحت بپردازید، حتما بازدید از این بلوار ساحلی را در برنامه سفر خود داشته باشید که فوق العاده خستگی را از تنتان به در می‌کند. این بلوار ساحلی قدمت بالایی داشته و به عنوان اولین پارک نوین و به سبک اروپایی در ایران شناخته می‌شود. با بازدید از این بلوار ساحلی به دلیل مجاورت آن با مکان‌های بسیار می‌توانید مدت زمان بالایی را در این بخش از شهر به گردش و تفریح بپردازید.

چرا باید از بلوار ساحلی بازدید داشته باشیم؟

در خصوص دلیل این بازدید پیش‌تر اشاره کوچکی داشتم اما در این بخش بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنم تا متوجه شوید چرا می‌گویم از این بندر ساحلی بازدید کنید. به طور حتم زمانی که به مسافرت می‌روید دوست دارید از مکانی بازدید داشته باشید که شگفتی‌های بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد و تنها یک جنبه مفید نداشته باشد. این طبیعی است که همچین خواسته‌ای از مکان گردشگری مورد نظر داشته باشید اما پیدا کردن این مکان ممکن است گاهی اوقات سخت باشد.

من در این قسمت می‌خواهم در مورد بازدید از بلوار ساحلی انزلی این موضوع را خدمت شما عرض کنم که در زمان بازدید از این ساحل می‌توانید علاوه بر چشم انداز فوق العاده‌ای که این ساحل برای شما به همراه می‌آورد از تاسیسات بندری و دریای زیبای خزر نیز بازدید کنید. یکی دیگر از جلوه‌های زیبایی که این ساحل برای شما به ارمغان می‌آورد فضای چشمگیر ورودی تالاب انزلی است که فضایی دلپذیر را برای بازدید کنندگان فراهم می‌آورد.

در کنار این موارد از جمله جذابیت‌هایی که زمان استراحت در این بلوار برای شما فراهم می‌شود رفت و آمد کشتی‌ها در این اسکله، پرواز پرندگان مهاجر، رفت و آمد امواج در کنار موج شکن‌ها، قایق موتوری‌هایی که در دریا قرار دارند و تماشای زیبای غروب خورشید در این ساحل و کلی جذابیت‌های دیگر است که زمان بازدید می‌تواند آرامش بخشی را به روح و جسم شما هدیه دهد. اگر جزو علاقه مندان به پیاده روی در این بلوار ساحلی هستید می‌توانید قدم زدن در زیر سایه درختان این بلوار را تجربه کنید و اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به قایقرانی در این بندر هستید می‌توانید تجربه یک قایقرانی مفرح را هم داشته باشید. از آنجایی که خود من زمان سفر دوست دارم تجربیات مختلف همچون گشتن در اطراف و بازدید از مکان‌های مختلف را تجربه کنم برای همین زمان مسافرت علاوه بر پیاده روی در این ساحل از یک قایقرانی جذاب و لذت بخش هم بهره مند شدم.

چه زمانی از بندر انزلی دیدن کنیم؟

اگر بخواهم تنها یک فصل را برای بازدید از این منطقه بیان کنم کار درستی نخواهد بود بنابراین می‌توان گفت برای سفر به این شهر شمالی و زیبا تمامی فصول زیبایی منحصر به فرد خود را خواهد داشت و این بندر ساحلی در تمامی فصول سال دیدنی و زیبا خواهد بود. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که رطوبت موجب کلافه شدنتان در حین سفر می‌شود بنابراین بهترین انتخاب برای شما می‌تواند فصول بهار و پاییز باشد. اما اگر علاقه مند به شنا هستید و دوست دارید در زمان تابستان که فرزندانتان درگیری تحصیلی ندارند به مسافرت بپردازید به طبع این فصل هم می‌تواند برای سفر لذت بخش باشد اما بهتر است اواخر شهریور که هوا خنک‌تر هست را برای سفر خود در نظر داشته باشید.

باز هم انتخاب اینکه چه زمانی را برای سفر ترجیح می‌دهید کاملا به خودتان بستگی دارد اما لازم دیدم تا در خصوص آب و هوای این شهر در فصول مختلف توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهم تا قبل از سفر خود بتوانید اطلاعات دقیق و درستی از آن داشته باشید و متناسب با فصل مورد نظر مسافرت خود را آغاز کنید.

امکانات و ویژگی‌های بلوار ساحلی انزلی

از آنجایی که بلوار ساحلی انزلی جزو یکی از پرترددترین مناطق شهر انزلی به شمار می‌رود به همین دلیل این بخش از امکانات و ویژگی‌های بسیاری برای مسافرین برخوردار است. علاوه بر امکانات گردشگری که به طور کامل در مورد آن توضیح دادم، امکانات رفاهی همچون انواع هتل، رستوران‌های محلی و مدرن، فست فود و غیره نیز در نزدیکی این بخش قرار دارد و علاوه بر بخش تفریحی همچون قایق سواری و بازدید از مرداب انزلی می‌توانید تفریحات دریایی را نیز انجام دهید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نزدیک بلوار ساحلی انزلی می‌توان به وجود پلاژ بانوان و آقایان جهت شنا و تفریحات دریایی اشاره کرد که بانوان نیز می‌توانند به راحتی به شنا در این محل که مخصوص بانوان است بپردازند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

در خصوص هتل‌های اطراف این بلوار ساحلی نیز می‌توان این مورد را خدمت شما توضیح داد که هتل‌های قدیمی و مدرن در این بخش قرار دارند که امکانات متنوعی را برای مسافران به همراه می‌آورند و صد البته که هرچه هتلی که رزرو می‌کنید از قیمت بالاتری برخوردار باشد به طبع امکانات بهتری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار رزرو هتل شما می‌توانید جهت صرف غذا از رستوران هتل استفاده کرده و یا از رستوران‌های اطراف غذای مورد نظر را تهیه کنید. خوشبختانه در این بخش رستوران‌های سنتی و مدرن، فست فودها و کافی شاپ‌های متنوعی قرار دارد که می‌توانید بر حسب انتخاب خود یکی از این مکان‌ها را جهت صرف غذا و یا قهوه انتخاب کنید.

ارسال نظرات(0 نظر)

لطفا سوال یا تجربه خود از این منطقه گردشگری را در فرم زیر درج کنید






نظرات کاربران(0 نظر)

موقعیت مکانی اقامتگاه

ویلا های مرتبط

مشاهده بیشتر