فیلتر

مدیر سایت Admin2

مازندران - نوشهر

2 هفته پیش

از وقتی که دریاچه چورت را دیده ایم و لذت در کنار آن بودن را در یک پیک نیک خانوادگی چشیده ایم، در به در به دنبال دریاچه در مازندران هستیم تا بتوانیم روزهای باقی مانده از سفر خود را در آن جا سپری کنیم.
طبق برنامه ریزی هایی که داشتیم قرار بود، تفریح بعدی مان، رفتن به سمت دریاچه ای زیبا به نام آویدر باشد.

دریاچه آویدر مازندران

اگر بخواهید خیلی عامیانه این دریاچه را تفسیر کنید، کافیست بگویید آویدر همان دریاچه ای که وسط جنگل و کوه است و یک جزیره هم در میان آن قرار دارد!
از آن جا که ما با اجاره ویلا در دریا کنار، ساکن این شهرک بودیم و دوستانمان نیز در نزدیکی ما اقدام به اجاره ویلا در خزرشهر نموده بودند، باز هم تصمیم گرفتیم که با هم راهیه دریاچه آویدر شویم.
از آن جا که ما به جاده اصلی نزدیک بودیم، خوشبختانه، مسیر رسیدن به آویدر برایمان خیلی راحت بود.
به نقشه زیر نگاه کنید.

دریاچه آویدر مازندران
مسیر مان تقریبا چیزی شبیه به یک خط راست بود.

مسیریابی دریاچه آویدر از سمت فریدون کنار

همانطور که گفتیم ما در مسیر فریدون کنار بودیم. برای ساکنین نوشهر، نور، فریدون کنار و سایر شهرها و روستاهایی که در این راستا قرار دارند، فرقی ندارد که در کدام قسمت قرار دارند.
کافی است مسیر مستقیم را طی کنند تا به مقصد برسند.
وقتی که از خزرشهر راه افتادیم، حدود 1 ساعت مسیر را طی کردیم تا به پارک سی سنگان رسیدیم. در ادامه حدود 10 کیلومتر رانندگی کردیم تا به یک تابلو رسیدیم که نشان از " سد خاکی " داشت. با مشاهده این تابلو، به جنوب تغییر مسیر دادیم و حدود 5 کیلومتر مسیر را طی کردیم تا به نزدیکی دریاچه رسیدیم .

دریاچه آویدر مازندران
معمولا به طور عادی باید در حدود 1 ساعت و 40 دقیقه از فریدون کنار و دریا کنار، به آویدر برسید.
البته اگر وقت کافی داشته باشید می توانید در مسیر آویدر از سه روستا به نام های

1. صلاح الدین کلای سفلا
  2. اولیا
  3. ملاکلا

لذت ببرید

اولین منظره ای که از دریاچه آویدر به چشم می خورد

اولین چیزی که با مواجه با دریاچه آویدر مواجه می شوید، یک دریاچه بزرگ است که از یک سد خاکی درست شده و آب مایحتاج کشاورزان را فراهم می کند. در اطراف این محل، افراد یکی یکی در حال انجام کارهایی هستند که از جمله می توان به ماهیگیری، اسب سواری، قایق سواری و غیره اشاره کرد.
وجود درختان سر سبز و جذاب در کنار دریاچه ای آبی رنگ، حس خوبی به انسان دست می دهد و روح را جلا می بخشد.

شیوه اتراق در ساحل دریاچه آویدر

وقتی که به آویدر رسیدیم ابتدای امر سعی کردیم مدتی را در کنار دریاچه در آن ساحل خاکی اش قدم بزنیم و از آب و هوای جذابی که دارد حسابی ریه های مان را پاک کنیم. لذت تنفس کردن در کنار دریاچه و با پس زمینه هوای جنگل در کوهستان واقعا بی نظیر است.

بعد از آن نوبت به انتخاب مکان بود!
آلاچیق هایی که در اطراف این دریاچه واقع است، فرصتی مناسب است که شما را از باد و باران حفظ می کند. پس از اگر به موقع بیایید، و آلاچیق خالی پیدا کنید می توانید به راحتی آن را ساکن شوید در غیر این صورت، باید چادر برپا کنید یا حداقل زیر سایه درختان روی فرش خود بنشینید.

امکانات رفاهی تفریحی در اطراف دریاچه آویدر

برخلاف دریاچه چورت که تقریبا از هر گونه امکانات تفریحی رفاهی خالی بود، در کنار دریاچه آویدر از امکانات خوبی برخوردار است.
برای مثال از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرویس بهداشتی
  2. آلاچیق برای اقامت
  3. رستوران محلی
  4. کافه و بوفه بومی

اما در کنار این ها امکانات تفریحی دیگری نیز وجود داشت که از جمله می توان به

1. امکان اسب سواری
  2. قایق سواری (پدالی – موتوری )
  3. ماهیگیری
  4. دوچرخه سواری

اشاره دارد.

تهیه ناهار از رستوران محلی و بوفه

برای این که برای ناهار تدارک خوبی ببینید می توانید از رستوران محلی و بوفه ای که در این قسمت دایر است استفاده کنید اما بهتر است که همراه با خود کمی از مایحتاج خود را به همراه داشته باشید.
معمولا در این رستوران محلی غذاهای محلی و دریایی طبخ می شود

لذت اسب سواری در کنار دریاچه آویدر

دریاچه اویدر به دلیل شهرتی که دارد به محلی برای درآمد زایی نیز تبدیل شده است به طوری که برخی از افراد که اسب دارند، اسب خود را برای اجاره، به این منطقه می آورند و با دریافت هزینه ای کم یا زیاد، لذت اسب سوای را به شما می دهند.

قایق سواری در دریاچه عمیق آویدر

امتیاز دیگری که این دریاچه دارد این است که آنقدر وسیع است که می توانید در آن قایق سواری دلچسبی داشته باشید فقط باید مشخص کنید که قایق موتوری می خواهید یا قایق پدالی. هزینه را پرداخت کنید و بر روی عمق زیادی از دریاچه قایق سواری کنید

دوچرخه سواری در کنار آویدر چه حس و حالی دارد؟

در اطراف دریاچه مسیری پا کوب وجود دارد که در آن لذت دوچرخه سواری در کنار دریاچه در میان جنگل سر سبز واقعا چشیدنی است. اگر بتوانید با خود دوچرخه بیاورید یا این که فرصتی فراهم شود که از دوچرخه اجاره ای استفاده کنید، این تجربه نیز بی نظیر است

لذتی متفاوت از ماهیگیری! در دریاچه آویدر

کسانی که به شمال و مناطق آب گیر سفر می کنند همیشه باید قلاب ماهیگیری شان را به همراه داشته باشند. به راستی هیچ چیزی لذت لحظه ای را ندارد که نوک قلاب تکان می خورد و این تکان نوید بخش اتفاقی است که ما ساعت ها به انتظارش می نشنیم! این اتفاق یعنی ماهی در حال به دام افتادن است.
بسیاری از توریست ها قلاب های خود را به آب می اندازند و در کنار هم به گفتگو می نشینند تا این که ماهی خود را صید کنند.

وضعیت آب و هوا پوشش گیاهی و جانوری در دریاچه آویدر

از آن جا که دریاچه آویدر در میان جنگل و در فضایی کوهستانی واقع شده دارای آب و هوایی معتدل و خنک است و چیزی از آب و هوای شرجی که در سراسر مازندران حس می شود، احساس نمی شود.
اما پوشش گیاهی این منطقه درست مثل مناطق جنگلی است که از درختان جنگلی پوشیده شده است.

دریاچه آویدر مازندران
از نظر جانوری نیز بیشتر با پرندگانی مواجه خواهید شد که یا بستر دریاچه محل زندگی شان است و یا این که در پوشش گیاهی سکنی گزیده اند.
اما به دلیل این که این سد خاکی، مدت هاست پا برجاست گونه هایی از آبزیان مثل انواع ماهی ها در آن یافت می شود.
هر چند اگر گوشتان را تیز کنید صدای لذت بخش قورباغه های گوناگون  نیز خواهید شنید.

داستان جزیره داخل دریاچه آویدر چیست؟

یکی از تفاوت هایی که دریاچه آویدر با بقیه دریاچه های دور و نزدیک دارد این است که نمای جذابی به خاطر وجود یک جزیره دارد. فکرش را بکنید، در یک پهنه آبی رنگ، یک برجستگی سبز رنگ به چشم می خورد! این جزیره آدم را به یاد جزایر زیبای پوکت می اندازد.
از آن جا که پیش از احداث سد در این قسمت از مازندران، دامنه های مختلفی وجود داشته، ظاهرا بلند ترین دامنه آن سر از آب بیرون کشیده و این جزیره را تشکیل داده که زیبایی دو چندانی به محل بخشیده است.

اجاره ویلا در نزدیکی دریاچه آویدر

اگر تمایل دارید طی چند روز به دریاچه آویدر سر بزنید، باید یک محل امن و راحت برای زندگی خود انتخاب کنید. امکان اتراق کردن و ماندن در کنار دریاچه برای چند روز توصیه نمی شود به همین خاطر اجاره ویلا بهترین توصیه به شما می باشد.

پیشنهادات اجاره ویلا در کنار دریاچه آویدر

اگر بخواهید نزدیک ترین مکان به دریاچه اویدر را برای اجاره ویلا استخردار در نظر بگیرید، قطعا باید نوشهر را انتخاب کنید. آویدر تا نوشهر حدود 30 تا 35 کیلومتر فاصله دارد.
اما اگر می خواهید با اجاره ویلا در شمال، به جاذبه های گردشگری زیاد تری دسترسی داشته باشید و فاصله زیادی هم با آویدر نداشته باشید بهترین پیشنهاد به شما اجاره ویلا استخردار خزرشهر و  اجاره ویلا دریا کنار است.

دریاچه آویدر مازندران
وقتی که با اجاره ویلا دریاکنار یا اجاره ویلا خزرشهر در این دو شهرک مستقر شوید تنها 1 ساعت و سی دقیقه وقت نیاز دارید تا از این شهرک، به آویدر برسید. بدین ترتیب می توانید به مدت یک نیم روز، به این منطقه بروید و حدود سه چهار ساعت در ان جا بمانید، و لذت ببرید و عکس یادگاری بیندازید و در نهایت به محل سکونت خود برگردید.

بهترین فصل برای سفر به دریاچه آویدر مازندران

جاذبه های گردشگری مازندران به گونه ای است که شما در هر فصلی که به آن جا سر بزنید، می توانید زیبایی های خاص آن جا را بچشید.
بهترین پیشنهاد برای سفر به دریاچه آویدر در فصل های تابستان و بهار است که فضا از طراوت خاصی برخوردار است.
اما کسی که در این دو فصل به آویدر سر می زند، دوست دارد پاییز رنگارنگ آویدر را هم ببیند.

دریاچه آویدر مازندران
حتی پرسه زدن در فضای زمستانی مملو از برف در آویدر نیز لطف خاصی دارد.
با این حساب به شما توصیه می شود در اولین فرصت ممکن به آویدر بروید و فقط لذت ببرید.